Santa Cruz Heckler SL
Letvægt e-bikes: Fordele og ulemper ved en cykel, der ligger mellem en fuldblods e-bike og en analog mountainbike
Vi fører lige nu kun én letvægts e-bike, nemlig Santa Cruz’s Heckler SL. Mads Bo har været ude og cykle på vores democykel og har på baggrund af den oplevelse forsøgt at give jer et overblik over, hvilke fordele og forskelle der er ved netop denne cykel. Alt sammen for at give dig som kunde en bedre idé om, hvad cyklen kan, og hvad man kan forvente sig af den.
Mads Bo skriver som følgende:
For at give dig som kunde den bedst mulige idé om, hvilke fordele der er ved en let e-bike, har jeg prøvet at lægge vægt på fire forskellige punkter:
- Vægt: Hvad vejer de forskellige udstyrsmodeller, og hvordan påvirker det cyklen?
- Agility/Legesyghed: Hvordan føles den ekstra vægt, og hvordan påvirker det cyklens evne til at flytte rundt på sporet?
- Batteri og motor: Hvilket batteri og motor kommer cyklen med, og hvordan føles det i forhold til andre cykler, jeg har prøvet?
- Pris: Hvad koster denne herlighed og de andre udstyrsmodeller, Santa Cruz tilbyder?
Heckler SL, Santa Cruz’s letvægts e-bike, vejer i udstyrsmodellen “R” 19,5 kg, og den letteste model kommer ud af boksen med en kampvægt på 18,93 kg i kittet, der hedder “XX AXS RSV”. Her får du både den nyeste og letteste transmissionsgruppe og Reserve Carbon hjul. Man skal derfor ikke se på de forskellige udstyrsmodeller som en mulighed for at spare en masse vægt, men derimod får man udstyr, der fungerer i alt slags vejr, hele året rundt og som tilbyder alle de indstillingsmuligheder, der er til rådighed.
Hvordan føles den så på sporet? Sammenlignet med andre af Santa Cruz’s VVP-modeller, kører Heckler SL’en på præcis samme måde, med den eneste forskel, at den vejer ca. 3/4 kilo mere end de sammenlignelige modeller, som fx Bronson, der er mere eller mindre den samme cykel, blot uden motor og batteri. Den ekstra vægt gør blot cyklen mere plantet. Det mindre 27.5-baghjul gør cyklen let at flytte rundt. Fazua-motoren er placeret så lavt og så langt tilbage mod baghjulet som muligt for at hjælpe med at gøre tyngdepunktet lavt og derved give en følelse af, at man står oven på cyklen og har meget mere kontrol over den. SL-modellerne fra Santa Cruz kommer med den stærkeste letvægtsmotor på markedet lige nu, nemlig Fazua’s Ride 60. Udviklet i samarbejde med Porsche leverer den nye enhed 60 newtonmeter, og koblet op med et batteri på 430Wh har jeg formået at køre en morgentur på 1.5 time og nået 900 højdemeter, inden batteriet var helt fladt. Det var i Rocket mode, også kendt ved Bosch som Turbo mode.
Priserne på sådan en Heckler SL starter med en C-ramme og et R-kit til 61.492 kr. og topper ud med ovennævnte CC-ramme og et XX AXS RSV-kit til en vejledende pris på 106.493 kr. Men lad ikke de her priser skræmme dig væk. Giv os et kald, og lad os give dig en god pris på Santa Cruz’s sommerkampagne netop nu.
Vi ser frem til at høre fra dig. Sidder du med yderligere spørgsmål, er du mere end velkommen i butikken i Gl. Rye på Nyvej 22, 8680 Ry, eller giv os et kald på 7370 9609.
Fast, light or powerful – choose all three
A sneaky ebike that’s lightweight, powerful and has surprising range. All the on-trail traits of a Santa Cruz combined with the FAZUA RIDE 60 drive unit. 150mm of legendary VPP™ suspension, mixed wheels, and progressive geometry makes the Heckler SL a natural handling trail bike. Just with the added power of an ebike.
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.